مینیمم نمرات آزمون های زبان برای اپلای

دسته بندی:

2021/12/26


بعنوان یک دانشجوی بین المللی، برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور و حتی برای گرفتن ویزا لازمه تا نمره آزمون زبان انگلیسی داشته باشیم (البته اگه قراره پروگرمی که براش اپلای کردیم تماما به زبان انگلیسی باشه). دوتا از معروف ترین آزمون های زبان که هممون میشناسیمشون، تافل و آیلتس هستن که هردوتاشون رو تقریبا همه ی دانشگاه ها قبول میکنن. آزمون های زبان دیگه مثل دولینگو، PTE، کمبریج و ... هم هستن که اگه قصد دارین در این آزمون ها شرکت کنید باید حتما وبسایت دانشگاه موردنظرتونو چک کنین تا از مینیمم نمرات موردقبول مطمئن بشین.

برای دریافت ویزای تحصیلی تمامی کشورها مثل کانادا، امریکا، انگلستان، استرالیا و ... باید مدرکی دال بر مهارت در زبان انگلیسی ارائه دهید. این معمولاً به معنای گذراندن یک آزمون زبان انگلیسی است تا بتوانید مهارت های ارتباطی و نوشتاری خود را اثبات کنید. سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی آیلتس با بیش از سه میلیون آزمون در سال گذشته، محبوب ترین آزمون مهارت زبان انگلیسی در جهان برای تحصیل، کار و مهاجرت است. نتایج آیلتس توسط بیش از 10000 سازمان از جمله موسسات آموزشی، کارفرمایان، انجمن های حرفه ای و دولت ها در 140 کشور در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. تافل نیز یکی از شرایط مهم برای پذیرش در دانشگاه ها است. به خصوص دانشگاه های کانادا و امریکا که کیفیت آموزشی بالایی را همراه با فرصت های تحقیقاتی گسترده به دانشجویان ارائه می دهند.

 

چگونه مینیمم نمرات آزمون های زبان را برای دانشگاه ها پیدا کنیم؟

اپلیکنت ها گاهی اوقات در مورد اینکه چه نمره ای را در طول آماده سازی خود برای اپلای هدف قرار دهند گیج می شوند. تعیین نمره هدف تافل یا آیلتس به داوطلبان کمک می کند تا میزان آمادگی لازم برای تضمین آن را بدانند. برای کالج ها و دانشگاه ها برخلاف مقاطع پایینتر شرط نمرات تافل و آیلتس بالاست.

برای پیدا کردن مینیمم نمرات از طریق وبسایت دانشگاه ها مراحل زیر را انجام دهید:

یک جدول در اکسل بسازید: جدولی با این عناوین - دانشگاه های منتخب و مینیمم تافل / آیلتس (هر آزمونی را که قصد دارید بدهید) برای دانشگاه های کشور مورد نظر.

جدول را پر کنید: نام تمام کالج ها و دانشگاه های منتخب که آزمون زبان مورد نظر شما را می پذیرند همراه با مینیمم نمرات آنها بنویسید. مینیمم نمرات زبان را معمولا در بخش الزامات زبان انگلیسی (English Language requirements) خواهید دید. تعداد کمی از دانشگاه ها شرایط لازم برای نمره زبان خود را در الزامات دانشجویان بین المللی (International Students Requirements) دارند. داوطلبان ممکن است نمرات آزمون ها را که برای دوره های خاصی ارائه شده است بیابند. مثلا برای کامپیوتر گرایش شبکه مینیمم نمره 99، برای گرایش نرم افزار 95 و ....

به دنبال بالاترین نمره زبان باشید: بالاترین نمره زبان در بین لیست دانشگاه هایی که انتخاب کرده اید نمره هدف شماست. پس از کسب آن نمره، می توانید برای همه دانشگاه هایی که در لیست خود آورده اید اپلای کنید.

 

مینیمم نمرات برای ویزای کشورهای مختلف

 

انگلستان

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید استاندارد رضایت بخشی از زبان انگلیسی گفتاری و نوشتاری را برای پشتیبانی از درخواست خود هم برای گرفتن پذیرش و هم برای دریافت ویزا نشان دهید. این کار را می توان با شرکت در آزمون آکادمیک آیلتس انجام داد. آزمون تافل iBT هم برای پذیرش در 100% از دانشگاه های انگلستان پذیرفته می شود. الزامات زبان دانشگاه بسته به دانشگاه و پروگرم متفاوت است. برای تحصیل در انگلستان به ویزای Tier 4 نیاز دارید که تنها در صورتی می توانید آن را دریافت کنید که استانداردهای مهارت انگلیسی تعیین شده توسط دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اید را داشته باشید.

برخی از آزمون های زبان رایج برای ورود به دانشگاه های انگلستان

IELTS Academic (UKVI and non-UKVI versions);

Pearson PTE Academic (UKVI and non-UKVI versions);

LanguageCert International ESOL (UKVI version only);

Trinity College London Integrated Skills ISE – ISE II, ISE III or ISE IV (available in UK only);

Cambridge Advanced (CAE/C1 Advanced) and Cambridge Proficiency (CPE/C2 Proficiency);

TOEFL iBT;

TOEFL iBT Special Home Edition (2022 entry only)

 

همه چیز درمورد آزمون زبان SELT برای اخذ ویزای انگلستان

 

آزمون های زبان برای سفارت انگلستان

  • آیلتس توسط UKVI با نمرات باند 4.0 و بالاتر، معادل سطح CEFR B1 پذیرفته می شود.
  • UKVI یک آزمون در لیست SELT یا یک آزمون تنظیم شده Ofqual را برای این دسته مهاجرت می پذیرد. آزمون باید Speaking و Listening در سطح B1 را پوشش دهد.

 

امریکا

نمره تافل یکی از الزامات اکثر دانشگاه های ایالات متحده است. معمولاً دانشگاه های ایالات متحده از شما نمره تافل 79 یا 80 می خواهند. برخی از دانشگاه های برتر مینیمم نمره تافل 100 یا بالاتر را خواهند داشت. معمولاً دفتر پذیرش دانشگاه های ایالات متحده درخواست شما را بدون کسب حداقل نمره تافل تعیین شده توسط دانشگاه یا دپارتمان بررسی نمی کند. به طور کلی، هر چه یک مدرسه رقابتی تر باشد، حداقل نمره تافل بالاتری نیاز دارد. برای دریافت ویزای تحصیلی ایالات متحده، باید مدرکی دال بر مهارت در زبان انگلیسی ارائه دهید. این معمولاً به معنای گذراندن یک آزمون زبان انگلیسی است تا بتوانید مهارت های ارتباطی و مکاتبه خود را اثبات کنید. همچنین موسسات آموزشی ایالات متحده به حداقل نمره آیلتس 6.5 نیاز دارند.

 

کانادا

تافل برای دانشگاه های کانادا از 80 تا 100 متغیر است. داوطلبان باید حداقل نمره تافل 79 تا 80 را برای اطمینان از پذیرش در یکی از دانشگاه های برتر کانادا داشته باشند. کانادا دارای سه دانشگاه برتر جهان است - دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه مک گیل. نمره تافل برای کانادا برای تحصیل در مقطع کارشناسی حدود 80 است. برای پذیرش در دوره های تحصیلات تکمیلی، نمره تافل برای کانادا به 90 به بالا می رسد.

حداقل نمرات به طور قابل توجهی بین مؤسسات و سطوح تحصیلی متفاوت است، بنابراین بهتر است قبل از درخواست وبسایت دانشگاه ها را بررسی کنید. دوره‌ های خاصی مانند برنامه‌ های پرستاری، آموزش یا حقوق، الزامات سخت‌ گیرانه‌ تری دارند.

 

استرالیا

ویزای تحصیلی برای کانادا مستلزم کسب حداقل نمره 5.5 در هر یک از چهار باند مورد نیاز آیلتس با حداقل نمره کلی 6.0 و بالاتر برای برنامه های کارشناسی و دیپلم است. از طرف دیگر، دوره های تحصیلات تکمیلی به حداقل نمره آیلتس 6.0 در هر مهارت و نمره کلی آیلتس 6.5 و بالاتر نیاز دارند. اما اگر تصمیم به ادامه تحصیل در رشته مهندسی، آموزش یا مطالعات آموزشی دارید، توجه داشته باشید که حداقل نمره آیلتس در کل و در هر باند 7.0 است. در کل، سطح مورد نیاز زبان انگلیسی شما بسته به موسسه مورد نظر و سطح تحصیل شما متفاوت خواهد بود.

 

پنج آزمون زبان انگلیسی زیر برای درخواست ویزای دانشجویی در استرالیا پذیرفته می شوند:

International English Language Testing System (IELTS)

Test of English as a Foreign Language (TOEFL) internet-based test (paper-based test is accepted from limited countries)

Cambridge English: Advanced (CAE)

Pearson Test of English (PTE) Academic

Occupational English Test (OET).

برای ویزای دانشجویی مینیمم نمرات موردقبول بسیار پایین است، بعنوان مثال آیلتس 5.5 و تافل 46 برای گرفتن ویزا کفایت می کند اما توجه به این نکته مهم است که در حالی که اینها حداقل نمرات مورد نیاز برای ویزای دانشجویی هستند، احتمالاً برای ورود به دوره خود به نمره بالاتری نیاز خواهید داشت. برای دوره های کارشناسی، نمرات زیر نشان دهنده حداقل نیاز در اکثر دانشگاه ها است:

IELTS — overall score of 6.0 to 6.5 (no band less than 5.5 to 6.0)

TOEFL (internet-based test) — overall score of 60 to 90

CAE — overall score of 169 to 176 (no less than 169 in any category)

PTE Academic — overall score of 50 to 64.


دیدگاه کاربران